Willy Naessens: Build & Food
De meesten kennen Willy Naessens als Belgisch ondernemer en eigenaar van een groep in industrie- en zwembadenbouw. Willy is ook bekend van zijn deelname aan het televisieprogramma The Sky is the Limit en als paarden- en koetsliefhebber. Maar eigenlijk is De groep Naessens meer dan dat. Willy Naessens startte als kippenkweker. In 1964 bouwt hij zijn eerste kippenstal en ernaast bouwt hij een silo. Door de kippenpest evolueert Willy in 1972 van kippenkweker naar veevoeder. In 1974 vraagt iemand hem om een stal te bouwen. Hiervoor brengt Willy verschillende mensen samen. Hij ziet meteen toekomst in ‘de bouw’ en start met ‘Willy Naessens Hokkenbouw’. In 1978 bouwt hij voor het eerst een zwembad. In 1982 komt er een eerste mijlpaal met de overname van Megaton, een bedrijf gespecialiseerd in voorgespannen beton. Het Foodverhaal begint in 2007. Dan neemt Willy het bedrijf Franky Fresh Food over. Ondertussen heeft Willy Naessens al heel wat belangrijke titels op zijn naam staan. Zo is hij niet alleen Commandeur in de Leopoldsorde, maar ook Ereburger van Wortegem-Petegem, Ere-Handelsrechter, Ridder in de Leopoldsorde en Commandeur in de Kroonorde. Vandaag telt de Group Willy Naessens 30 bedrijven waar 1.900 mensen werken, met een jaarlijkse omzet van 503 miljoen euro.
Group Willy Naessens: The Sky is the Limit
De Group Willy Naessens kan je samenvatten in een luik ‘food’ en een luik ‘build’. Enerzijds is Willy Naessens Build gespecialiseerd in de bouw van bedrijfsgebouwen, logistieke gebouwen, distributiecentra, kantoren, commerciële ruimtes, landgoedgebouwen en zwembaden. Anderzijds is Willy Naessens Food gespecialiseerd in de distributie van voedingswaren en vlees, evenals de productie van bereide maaltijden. De Group Willy Naessens is een gezonde mix geworden van bouw, (prefab) beton, dakwerken, industriebouw, swimming pools en agro. Construct meets food. Ten slotte probeert Willy Naessens nog genoeg tijd over te houden voor zijn geliefde hobby: paarden.
De smaak van vroeger: Willy’tjes
Heb je ooit al eens van de Willy’tjes geproefd? Het zijn kleine worstjes van Bourgon: overheerlijke charcuterie van eigen bodem. Bovendien zijn ze vers van het mes gesneden bij een vakman. Deze minisalami’s zijn verpakt in kleine, handige potjes. Ideaal als hapje op de tapas- of borrelplank. Willy Naessens verkoopt een assortiment van salami’s met verschillende smaken: natuur, nootjes, pikant, truffel en kip. Dankzij dit assortiment proef je echt nog de smaak van vroeger.
En hierbij speelt Atelier Souffriau een belangrijke rol. Want de familie Souffriau is sinds 1978 actief in de vleessector. Het vakmanschap en de passie werden doorgegeven van vader op zoon. Atelier Souffriau wil de pure ambacht en smaak van vroeger terug in de beenhouwerij en traiteurdienst brengen. Vandaag telt Atelier Souffriau verschillende vestigingen over heel Vlaanderen en maakt sinds 2019 deel uit van de Willy Naessens Group.
Marie-Jeanne! Zijn er nog promoties?
De website van de Group Willy Naessens heeft geen specifieke pagina met promoties of kortingen. Maar hou zeker hun Facebookpagina en andere kanalen in de gaten.
Verfrissend nieuws
Willy Naessens houdt te allen tijde de vinger aan de pols. En als trouwe volger kan jij dat nieuws als eerste krijgen, door je te abonneren op de nieuwsbrief. Hier is echter geen speciale korting aan verbonden. Maar je ontvangt wel de laatste updates die je vooruit kunnen helpen.
Eenvoudiger verkoopproces dankzij de pool-app
Met behulp van de Pegus Digital pool-app moderniseert én versnelt Willy Naessens zijn verkoopproces. De app werd in het leven geroepen om het product- en dienstenaanbod te verbeteren. Het is de bedoeling dat de klant niet lang meer hoeft te wachten voordat hij een ontwerp ziet van zijn toekomstig zwembad. De app zorgt voor een visuele voorstelling van je zwembad. Dankzij deze app kan de klant zijn swimming pool zien in augmented reality, tijdens realtime consultaties. Het verkoopteam gebruikt de pool-app op mobiele apparaten en tablets om de configuratie en plaatsing van elk zwembad in de tuin van de klant te visualiseren. Hierbij wordt rekening gehouden met extra opties, zoals gekleurde randtegels, verlicht water, allerlei accessoires, enzovoort. Het resultaat? Een veel efficiënter verkoop- en productieproces.