Hoe retourneren bij Farmaline

Hoe retourneren bij Farmaline

Een online bestelling van geneesmiddelen

Wanneer je gebruik wil maken van een online apotheek, dan kun je dat doen bij Farmaline. Het is de online apotheek van Apotheek Shop Apotheke BV. Deze is gevestigd in Sevenum (Nederland). Wanneer je er bestellingen plaatst voor geneesmiddelen of eventueel medische hulpmiddelen, dan moet je je ervan bewust zijn dat, als je ze hebt ontvangen, ze niet kunt terugsturen. Daarop zijn enkele uitzonderingen. Wanneer je een hulpmiddel besteld hebt en er is een defect, dan is het mogelijk dat je eerst de klantendienst benadert om de bestelling terug te sturen. Het is belangrijk dat je een retourzending beschermd tegen eventuele transportschade. Andere soorten bestellingen kunnen wel teruggestuurd worden, als ze nog in de originele verpakking zitten. Ook mogen er geen gebruikssporen te zien zijn. Je hebt altijd 30 dagen bedenktijd wanneer je het product ontvangen hebt, maar het terugsturen, als het niet in orde is, geschiedt op eigen kosten. Kijk bij een bestelling altijd of je recht hebt op korting via de site kortingscode.be.

Waarmee moet je bij het terugsturen van een product rekening houden?

Wanneer je al contact hebt gehad met de klantendienst en je hebt aangegeven dat je een product wilt terugsturen, dan zullen ze een retourformulier toesturen. Wanneer je het gaat terugsturen, dan moet je met meerdere belangrijke zaken rekening houden.
  • Wanneer je het geld van het product wilt terugontvangen, dan moet je ervoor zorgen dat het aan alle retour voorwaarden voldoet. Het product moet goed zijn ingepakt.
  • Zorg dat je de barcode of het verzendnummer noteert. Het is belangrijk dat je je pakket kunt lokaliseren. Wanneer je het terugstuurt met DPD, dan moet de barcode op het retourformulier staan.
  • Het is ook belangrijk dat je de factuur mee terugstuurt. Het geheel kan pas verwerkt worden, als de persoon die het heeft teruggestuurd achterhaald kan worden. Wanneer je ervoor zorgt dat alle handelingen voor het terugsturen gedaan zijn, zal het bedrag dat je al betaald hebt snel worden teruggestort.
  • Het kan zijn dat er een verkeerd product wordt afgeleverd. Je hoeft je daar geen zorgen over te maken, omdat je 30 dagen na de ontvangst het kan terugsturen. Je moet je bij het terugsturen van het verkeerde product wel zorgen dat het aan de retour voorwaarden voldoet. Wanneer je bij het ontvangen van een verkeerd product eerst contact hebt met de klantendienst, dan zal deze eerst vragen of je een foto van het verkeerde product opstuurt.
  • Wanneer je na het uitpakken schade aan het product ontdekt, dan is het belangrijk dat je snel actie onderneemt. Je moet foto’s maken van het pakket en de binnenverpakking waarop te zien is waardoor het product is beschadigd. Ook van de bestelbon moet je een foto maken. Wanneer je dat binnen 3 dagen opstuurt, per e-mail of chat-applicatie, zal er direct aan gewerkt worden om voor een oplossing te zorgen.
  • Zie je bij aflevering dat het pakket is beschadigd, dan moet je niet voor het pakket tekenen. De koerier neemt het pakket mee terug, waarbij direct voor een andere zending van je bestelde product wordt gezorgd

Garantie op medische producten

Wanneer je medische producten in je bezit hebt, gebruikt en onderhoudt zoals het hoort, dan heb je recht op fabrieksgarantie als je stukken krijgt. Kijk het geheel goed na en neem eerst contact op met de klantendienst. Je moet het product wat stuk is op eigen kosten terugsturen. Voorzie het geheel van de juiste verpakking en kijk naar de aanwijzing “Retour owv Fabrieksgarantie”. Het is belangrijk als je het product terugstuurt waarbij je met een brief aangeeft wat het probleem is. Het is de klantendienst die vervolgens contact opneemt met de producent en het product voor de reparatie zal aanbieden. De producent zal het geel bekijken of het product gerepareerd kan worden. Ook kan het misschien worden vervangen of het betaalde bedrag worden terugbetaald. Wanneer Farmaline het gerepareerde of vervangende product weer heeft terugontvangen van de producent, zal het zonder bijkomende kosten weer naar je worden gestuurd. Farmaline is zelf niet schuldig als de reparatie lang duurt. Wanneer je eindgebruiker bent, dan kun je ook rechtstreeks met de producent contact opnemen als je problemen hebt. Je kunt je product vervolgens rechtstreeks naar de producent sturen en wanneer het klaar en gemaakt is, zullen ze ervoor zorgen dat het weer bij je wordt afgeleverd.